Папір акварельний
Оберіть підкатегорію
Папір для акварелі
Папір для акварелі - чи повинен він бути якимось особливим, або підійде будь-який? Художники-початківці іноді не розуміють, чим різний папір відрізняється один від одного, і чому по папері для пастелі ніяк не можна малювати аквареллю. Постараємось розібратися. Як відрізняється акварельний папір від інших видів паперу для малювання? Він створений для того, щоб утримувати великі обсяги води, не збиратися в складочки, не деформуватися від довгої роботи по ньому мокрими фарбами. Гарний папір навіть не потрібно спеціально закріплювати скотчем, але зазвичай це лише допомагає художнику. Тонкий і дешевий папір, наприклад, офісний, промокатиме наскрізь, пропускатиме фарбу, сильно деформуватиметься і скачуватиметься в грудочки, що не додасть задоволення від процесу малювання.
Як вибрати папір для акварелі
Погляньмо на всі переваги паперу для акварелі:
-
Товщина та щільність. Акварельний папір навіть на дотик відрізняється від звичайного своєю щільністю. Це в середньому 300г/м2, але навчальний папір і скетчбук для ескізів може бути від 170г/м2, а професійний сягає 800г/м2. Чим щільніший папір, тим комфортніше на ньому малювати, але ціна теж істотно зростає, тому для скетчів або роботи брашпенами художники купують акварельний папір мінімальної щільності, який краще заздалегідь розтягнути. З іншого боку, чим він щільніший, тим більше фарби можна додавати до повного руйнйвання, і тим довше можна продовжувати роботу шарами.
-
Матеріал. Папір може бути або целюлозний, або мікс - целюлозний з бавовною або з додаванням бамбука, або 100% бавовняний. Целюлозний використовують у дитячих альбомах або для тесту фарби, для змішування фарби та експериментів. Він найдешевший, але швидко скочується, тому не підійде для серйозної роботи. Змішаний тип - найпоширеніший, він підходить і початківцям і професіоналам. Чисто бавовняний – найдорожчий, але це виправдано тим, що його навіть можна мити губкою, якщо хочеться намалювати інакше. По ньому художники спокійно малюють багато днів, багатошаровіості він не боїться, насичених фарбою синтетичних брашпенів теж.
-
Зернистість паперу. Різна зернистість підходить для різних робіт. Ви самі вирішуєте, яка підійде для вашого стилю малювання. Дрібнозерниста текстура зустрічається рідко, але підходить для дрібних деталей та акуратного малювання. Крім того, вона щільніша за інші типи. Середнє зерно найпоширеніше. Крупнозернистий папір зазвичай виготовляється поштучно, практично вручну, і підходить для особливих професійних потреб.
-
Тип пресування. Від нього залежить і зернистість. Гаряче пресування виходить, коли аркуш паперу пропускають через розігрітий прес, тоді він виходить гладким, практично без зернистості - це папір Hot Press. Для деталей підійде чудово. Cold Press - це папір більш професійного рівня, і одночасно найуніверсальніший. У нього середня зернистість, яка підходить і для дрібної роботи і для великих мазків. Rough - грубий папір, часто виготовляється вручну, має велике зерно і шорстку поверхню. Особливо гарний для великих робіт, фарба на такому папері переливається здалеку.
-
Відтінок. Acid Free - безкислотний папір, що не жовтіє з часом, на цей параметр важливо подивитися, якщо ви хочете виставляти свої роботи. Виробники роблять папір різних відтінків, від білої кістки до кремового, тут є поле для експериментів.
Формати паперу для акварелі
Папір для акварелі виготовляється в декількох форматах:
-
В аркушах поштучно
-
В альбомах
-
У рулонах
-
У блоках
-
Скетчбуки
Залежно від того, як ви хочете малювати, вам більше підійде один із цих видів. Для початківців найкраще взяти альбом і ґрунтовно потренуватися, а професіонали вже впевнено вибирають акварельний папір поштучно. Якщо ви плануєте виходити малювати до парку, скетчбук з твердою обкладинкою буде вам допомагати малювати без опори.