Пастель
Оберіть підкатегорію
Пастель, вугілля, сангіна та сепія дають художнику можливість малювати безпосередньо пігментом – без допомоги пензля, палітри та будь-яких медіумів. Все, що вам потрібно, щоб почати малювати – це крейда, папір та пальці.
Коли вам хочеться відчути себе класичним академічним художником, ці інструменти найкраще підійдуть для самовираження. Ось ви сидите у невеликій майстерні. Приглушене світло з вікна, кілька однотонних свічок, лист шорсткого паперу та брусочки – рудуваті, земляні, сірі. Квадратні та круглі. Натуральні. Класичні. Естетика dark academia вимагає відповідності строгому меланхолійному стилю, тим цікавіше зіграти цю роль.
Класичні матеріали для графіки
- Сангіна - м'який рудий та червонуватий матеріал. Випускається в брусочках та олівцях. Його назва походить від латинського слова sanguis – кров. Саме сангіною заведено писати людське тіло. Нею зроблено ескізи Леонардо Да Вінчі, з сангіни починалися перші етапи робіт Тіціана та Тінторетто. Якщо хочеться помалювати класикою, відчути, як це робилося раніше – візьміть брусок сангіни та зробіть пару начерків.
- Сепія – м'який темний матеріал елегантного темно-коричневого кольору. Їй можна малювати сухо, але особлива вона тим, що варто взяти мокру кисть, і можна малювати об'ємні акварельні пейзажі в монохромі, ніби через фільтр. Якщо поверх мокрого шару підкреслити бруском контури, вийде ефект глибини, недосяжний іншими матеріалами.
- Вугілля – перший в історії художній інструмент людини. Вугільні палички з бука чи берези обпалювали у печі у закритих ємностях, або закопували в землю, а зверху розводили багаття. Ось ви сидите на природі біля вогнища. Візьміть холодний вуглик та легкими швидкими рухами замалюйте краєвид, який бачите. І вже схоже на картину. Вугілля – експресивний інструмент. Їм можна робити великі малюнки, малювати стоячи, сидячи, лежачи, вниз головою. Він сам по собі і пігмент, і інструмент, вам не потрібно турбуватися про пензлики або лаки. А ще вугілля дуже легко стерти з паперу, тому не бійтеся помилятися та перемальовувати. Кожен студент художнього університету виписав вугіллям безліч аркушів.
Для сухих матеріалів підійде папір із шорсткою поверхнею, для малюнка. А ось по гладкому папері вугілля прослизає і скрипить. Ще вугіллям можна намічати малюнок на полотні. Він не дряпає поверхню, як олівець, і його можна стерти будь-яким шматочком тканини.
Окремий унікальний інструмент, який використовується із сухими графічними матеріалами – це пальці. Не бійтеся забруднитись, руки ви потім помиєте, а малюнок потім залишиться. За допомогою пальця можна розтушувати сепію та вугілля, досягти ефекту м'яких тіней. Якщо поєднати всі техніки разом – використовувати мокру кисть для розмивання сепії, сухим бруском окреслювати контури та розтушовувати тіні пальцем – у вас може вийти шедевр. А ще це дуже приємно та весело, і нагадує про дитинство, коли ви малювали шматочком цегли на асфальті.
Що таке пастель
Це найяскравіший і різнокольоровий сухий матеріал. Якщо малюєте пастелью, той колір, який ви тримаєте в руці, і буде кольором на папері. Крейди нагадують про дитинство, про малювання на асфальті, при цьому ними можна малювати і експресивну абстракцію, і фотореалістичні портрети. Пастель це лише барвник з'єднаний із закріплювачем. Тому можна сміливо брати дитячі різнокольорові набори, подрібнювати різні кольори в крихту, і змішувати їх у благородні приглушені відтінки.
Які бувають види пастелі
- Масляна – нагадує масляні фарби. За допомогою розріджувача для масла можна зробити кольори блідішими, а якщо додати на малюнок інше лляне масло, вийде блискучий масляний ефект, що переливається. Масляна пастель м'яка, не кришиться, але щоб малювати щільним шаром без прогалин, доведеться докласти зусиль.
- Воскова – складається з барвника та закріплювача на водній основі, тому її можна розмивати водою і отримувати акварельний ефект. Якщо хочеться малювати одразу кількома матеріалами, воскову пастель доповнять акварельні олівці.
- Суха – матова, буває різної м'якості. Ультрам'яка більше схожа на косметику, ніж на художній інструмент, але вона найбільш точно передає колір. М'яка - це середній варіант, що підходить для малювання на великих поверхнях і для заднього фону. Тверда не кришиться, її можна використовувати для промальовування контурів. Ще із сухої пастелі роблять олівці. Це відмінний варіант, якщо не хочеться бруднити руки, і на малюнку є дрібні деталі.
Найцікавіше в пастельному малюнку те, що для нього не використовується білий папір. На чисто білій поверхні пастель виглядає бляклою, а на різнокольоровому папері з правильною шорсткою поверхнею пастель стає настільки яскравою, що малюнок можна прийняти за комп'ютерну графіку. У нашому магазині є 101 колір паперу для пастелі у великих аркушах, щоб можна було відразу малювати щось вражаюче.